Aku adalah...

Aku adalah seorang yg pada mulanya seorang kanak-kanak yang sangat sensitif. Kadang perkara kecil akan buat aku menangis. Di sekolah, bukan rakan sekelas yang membuli aku tp guru sekolah rendah aku.

Bila remaja aku lalui kehidupan yang sukar, ayah meninggal pada usia aku nak masuk 13 tahun secara tragik dan mengejut. Mak terpaksa sara kami aku dan 5 orang adik aku yg lain. Yang paling bongsu masa tu baru 5 bulan. Aku belajar melihat kerenah manusia pada masa itu. Aku memang tak percaya pada orang lain. Masa ni aku jd seperti tiada perasaan, hati aku keras. Aku takkan menangis, aku tak sedih, aku tak marah, aku takde perasaan.. Aku belajar utk pendam apa yg aku rasa...

Bila dewasa, aku mula rs kehidupan yg lebih baik...aku mula meluahkan rs dan perasaan. Aku mula ambil berat, prihatin, sayang malah aku lebih mudah marah. Sebabnya aku dah buka kembali perasaan yang dah lama aku supress dalam diri. Aku cepat sensitif, dulu aku cool sbb aku pendam apa yg sepatutnya aku rasa sekarang aku jd sensitif semula. Disebabkan itu, orang yang dekat dengan aku pulak yg terluka...

Mungkin aku perlu pendam macam dulu, biar aku yg terluka dan terseksa dari orang lain yang merana...

Comments

Popular posts from this blog

Info Dadah - Apa itu Syabu?

Salji di Manchester..